De Nederlandsche Energie Maatschappij wil nu ook fors groeien op de markt voor kleinzakelijke verbruikers.
De Nederlandse Energie Maatschappij (NL Energie) heeft de omzet vorig jaar met ruim een vijfde zien toenemen, tot 362 miljoen euro.
Dat maakte het energiebedrijf donderdag bekend.
NL Energie heeft vorig jaar fors geïnvesteerd in het binnenhalen van nieuwe klanten. Er kwamen er in totaal 196.000 bij. Daarmee is de grens van 700 duizend aansluitingen doorbroken. Het bedrijf is nu naar eigen zeggen goed voor 6 tot 7 procent van de totale markt.
Dit jaar wil NLE vooral groeien in de zakelijke markt, waar het bedrijf afgelopen jaar actief is geworden. Daarbij richt NL Energie zich vooral op kleinzakelijke gebruikers. “Gezien de resultaten tot zover verwachten we dat ons marktaandeel van de zakelijke markt dat van de consumentenmarkt gaat overstijgen. Openbreken die markt dus”, aldus oprichter Pieter Schoen.
Bron ANP.Z24
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl